هیئت باقرالعلوم علیه السلام

هیئت فرهنگی مذهبی باقرالعلوم علیه السّلام - شهر جدید پرند

هیئت فرهنگی مذهبی باقرالعلوم علیه السّلام - شهر جدید پرند

هیئت باقرالعلوم علیه السلام

هیئت باقرالعلوم علیه السّلام از سال 1385 در شهر جدید پرند در راستای اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری مد ظله العالی ، مبنی بر در صحنه بودن جوانان متعهد، دلسوز و انقلابی در سالروز میلاد با سعادت حضرت امام محمد باقر علیه السّلام تأسیس شد.

ID:@heyat480

Yemen ifyemen

رابطه غدیر و شیعیان

http://up.arteshi.com/uploads/138259466013530_10.jpg

عید غدیر خم را والاترین و ارزشمندترین عید شیعیان گفته اند،اما به چه دلیل این عید بزرگترین عید شیعیان است؟؟جدا از مقام والای امامت و ولایت دلیل دیگر والایی این عید مبارک را باید امروز در هیاهوی دنیای صنعتی جستجو کرد،اکنون که عده ای بی خرد فریاد جدایی دین از سیاست می زنند شیعه فرق اساسی خود را با سایر مکاتب و تفکرات با بزرگداشت عیدغدیر فریاد می زند.
جالب است بدانید کلمه ی دین در بعضی از کشور ها اصولا به معنای مجموعه ای از احکام و عبادات شخصی است که هیچ ربطی به اجتماع ندارد و اصولاً قابلیت دخالت در سیاست را ندارد اما شیعه با تکیه بر عیدغدیر اعلام می کند که دین به هیچ وجه از سیاست جدا نیست.
شیعه با اشاره به غدیر می گوید سیاست ما عین دیانت ماست و بالعکس.
با ورود امام علی(ع) به دنیای سیاست که یک اتفاق مقدر و الهی بود به نوعی این حقیقت تثبیت شد که دین میتواند به سیاست داخل شود و یا به عبارت صحیح تر خلافت و سیاست باید تنها به دستان مردان دین باشد این همان نظریه ای بود که امام (ره) آن را عملی کرد و انقلاب اسلامی ایران را برپایه های استوار غدیر بنا نمود.
اکنون بزرگداشت عید غدیر میتواند نشانگر هویت ممتاز ما شیعیان و اندیشه ی یکتا و بی نظیر ما در همراهمی دین و سیاست باشد.

استفاده از سایت http://robefarda.ir

  • علی دانشور(مدیر سایت)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی