هیئت باقرالعلوم علیه السلام

هیئت فرهنگی مذهبی باقرالعلوم علیه السّلام - شهر جدید پرند

هیئت فرهنگی مذهبی باقرالعلوم علیه السّلام - شهر جدید پرند

هیئت باقرالعلوم علیه السلام

هیئت باقرالعلوم علیه السّلام از سال 1385 در شهر جدید پرند در راستای اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری مد ظله العالی ، مبنی بر در صحنه بودن جوانان متعهد، دلسوز و انقلابی در سالروز میلاد با سعادت حضرت امام محمد باقر علیه السّلام تأسیس شد.

ID:@heyat480

Yemen ifyemen

۲۱ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

مباهله چه روزی است؟

http://img1.tebyan.net/Big/1393/07/16623428131511401892441931122321851516855148.jpg

روز بیست و چهارم این ماه ] ذى الحجة [ بنا بر اشهر روز مباهله است، و بعضى روز بیست و پنجم، و بعضى بیست و هفتم این ماه گفته اند. و اگر در هر یک از این دو روز بلکه در روز بیست و سوّم نیز اعمال این روز را بجا آورند نیک است.

و سبب فضیلت روز مباهله به طور اختصار آن است که: چون حضرت رسول(صلى‌الله علیه وآله)رسولان فرستاد به سوى نصاراى نجران که اعظم تر سایان عرب بودند و ایشان به کتب خود رجوع کردند و اوصاف آن حضرت را در جمیع کتب انبیا مشاهده کردند، حبّ دنیا بر اکثر علماى ایشان غالب شد و ایمان نیاوردند و هفتاد نفر از علما و عُظَماى خود را فرستادند که صفاتى که در کتب سابقه براى حضرت رسول(صلى الله علیه وآله) دیده‌اند مشاهده نمایند و به مدینه داخل شدند و صفات را موافق یافتند و حضرت رسول(صلى الله علیه وآله)حجّت‌هاى شافى بر ایشان تمام کرد و باز بعضى از ایشان به سبب حبّ ریاست و اغراض باطله مضایقه کردند در ایمان آوردن. و حق تعالى آیه مباهله را فرستاد; پس حضرت رسول(صلى‌الله علیه وآله)عبا بر دوش مبارک گرفت و حضرت امیر‌المؤمنین و حضرت فاطمه و امام حسن و امام حسین(علیهم‌السلام) را در زیر عبا داخل کرد و گفت: «پروردگارا هر پیغمبرى را اهل‌بیتى بوده است که مخصوص‌ترین خلق بوده‌اند به او; خداوندا اینها اهل بیت من هستند، پس از ایشان بر طرف کن شکّ و گناه را و پاک کن ایشان را پاک کردنى)». پس جبرئیل نازل شد و آیه تطهیر را در شأن ایشان آورد. پس حضرت رسول(صلى‌الله علیه وآله)این چهار بزرگوار را بیرون برد از مدینه براى مباهله و چون نصارى حقّیت آن حضرت را دانسته بودند و بعد از ایستادن حضرت با آن بزرگواران در مقام مباهله آثار نزول عذاب در زمین و آسمان ظاهر شد، و عالم بزرگ ایشان گفت: به خدا قسم که من روى چندى مى بینم که اگر دعا کنند که کوهى از جاى خود کنده شود، هر آینه کنده خواهد شد. جرأت مباهله نکردند و استدعاى مسالمه و مصالحه کردند و بنا شد که هر سال جِزیه دهند. پس حضرت به امر الهى قبول فرموده، نفرین نکرده و جزیه قرار داد.
این مختصرِ قضیّه است وعلماى شیعه و سنّى آن را ضبط نموده‌اند و فواید بى‌شمار و فضایل بسیار از براى اهل‌بیت آن حضرت به خصوص براى امیر‌المؤمنین(علیه‌السلام) از این واقعه استنباط نموده اند. و زمخشرى در کشّاف و محمّد‌بن طلحه شافعى در مطالب‌السّؤول به بسیارى از آن اشاره نموده‌اند و ] این [ رساله را گنجایش ذکر آن‌ها نیست.
و نیز از جمله امورى که در این روز واقع شده و باعث مزید فضل آن گشته، آن است که حضرت امیر المؤمنین(علیه السلام)در این روز انگشتر خود را به سائل بخشید در حال نماز و آیه کریمه (إنَّما وَلِیُّکُمُ اللّهُ) که نصّ صریح بر امامت اوست نازل شد، و امامت آن حضرت بر اصحاب بصیرت هویدا گردید.

راه اندازی لیست انتشار واتس آپ و تلگرام

با تلاش خادمین هیئت باقرالعلوم علیه السلام، لیست انتشار واتس آپ و تلگرام هیئت راه اندازی شد.

عزیزانی که مایل به عضویت در لیست فوق و دریافت روزانه مطالب مذهبی، اعتقادی و ... هستند، شماره 09101812028 را در گوشی خود به نام هیئت باقرالعلوم علیه السلام ثبت نمایند و از طریق واتس آپ یا تلگرام نام و شهر محل سکونت خود را به شماره مذکور ارسال نمایند.

    (+98) 09101812028 (هیئت باقرالعلوم علیه السلام)

مولودی خوانی حاج حسین احمدی در شب عید سعید غدیر

برای مشاهده گوشه هایی از مولودی خوانی، روی عکس زیر کلیک کنید

مولودی خوانی کربلایی حسین احمدی

رابطه غدیر و شیعیان

http://up.arteshi.com/uploads/138259466013530_10.jpg

عید غدیر خم را والاترین و ارزشمندترین عید شیعیان گفته اند،اما به چه دلیل این عید بزرگترین عید شیعیان است؟؟جدا از مقام والای امامت و ولایت دلیل دیگر والایی این عید مبارک را باید امروز در هیاهوی دنیای صنعتی جستجو کرد،اکنون که عده ای بی خرد فریاد جدایی دین از سیاست می زنند شیعه فرق اساسی خود را با سایر مکاتب و تفکرات با بزرگداشت عیدغدیر فریاد می زند.
جالب است بدانید کلمه ی دین در بعضی از کشور ها اصولا به معنای مجموعه ای از احکام و عبادات شخصی است که هیچ ربطی به اجتماع ندارد و اصولاً قابلیت دخالت در سیاست را ندارد اما شیعه با تکیه بر عیدغدیر اعلام می کند که دین به هیچ وجه از سیاست جدا نیست.
شیعه با اشاره به غدیر می گوید سیاست ما عین دیانت ماست و بالعکس.
با ورود امام علی(ع) به دنیای سیاست که یک اتفاق مقدر و الهی بود به نوعی این حقیقت تثبیت شد که دین میتواند به سیاست داخل شود و یا به عبارت صحیح تر خلافت و سیاست باید تنها به دستان مردان دین باشد این همان نظریه ای بود که امام (ره) آن را عملی کرد و انقلاب اسلامی ایران را برپایه های استوار غدیر بنا نمود.
اکنون بزرگداشت عید غدیر میتواند نشانگر هویت ممتاز ما شیعیان و اندیشه ی یکتا و بی نظیر ما در همراهمی دین و سیاست باشد.

استفاده از سایت http://robefarda.ir

چرا روز عید غدیر، دعای ندبه می خوانیم ؟

اگر مایلید پاسخ مختصر سوال فوق را دریافت نمایید، فیلم زیر را از شبکه ویدئویی هیئت باقرالعلوم علیه السلام دانلود و مشاهده نمایید.

جشن عید غدیر 93

عید غیر خم، افضل اعیاد امت اسلام مبارک باد

میلاد امام علی النقی علیه السلام مبارک باد

ویژگی‌های شیعیان واقعی

جایگاه و مقام شیعیان

امیر المؤمنین علیه السّلام به قنبر فرمود: اى قنبر بشارت باد تو را و خوشحالى و سرور، سوگند به خدا که رسول خدا از دنیا رفت و بر امّتش غضبناک بود مگر بر شیعیان، آگاه باش براى هر چیزى عزّتى است و عزّت اسلام شیعه است، و براى هر چیزى ستون و تکیه‏ گاهى است و تکیه‏ گاه اسلام شیعه است، و براى هر چیزى نقطه اوج و بلندى‏اى است و اوج اسلام شیعه است، و از براى هر چیزى آقا و رئیسى است و رئیس مجالس مجالس شیعه است، و براى هر چیزى شرفى است و شرف اسلام شیعه است، و براى هر چیزى پیشوائى است و پیشواى زمین‏ها زمینى است که در آن شیعه زیست می کند.»

دعای عرفه..ترجمه دکتر علی شریعتی

دعای عرفه..ترجمه دکتر علی شریعتی
من کدام یک از نعمت های تو را می توانم بشمارم یا حتی به یاد آورم و به خاطر سپارم؟
............ . . خدایا!الطاف خفیه ات و مهربانی های پنهانی ات بیشتر و پیشتر از نعمتها ی آشکار توست.
............ .. . خدایا!من را آزرمناک خویش قرار ده آن سان که انگار میبینمت.
من را آنگونه حیامند کن که گویی حضور عزیزت را احساس می کنم.
خدایا!
من را با تقوای خودت سعادتمند گردان.
و با مرکب نافرمانی ات به وادی شقاوت و بد بختی ام مکشان.
در قضایت خیرم را بخواه.
و قدرت برکاتت را بر من فرو ریز تا آنجا که تاخیر را در تعجیل های تو و تعجیل را در تاخیر های تو نپسندم.
آنچه را که پیش می اندازی دلم هوای تاخیرش را نکند.
و آنچه را که بازپس می نهی من را به شکوه و گلایه نکشاند.

اعمال روز عرفه

اعمال روز عرفه

روز نهم روز عرفه و از اعیاد عظیمه است اگرچه به اسم عید نامیده نشده است و روزى است که حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود خوانده و مَوائد جُود و احسان خود را براى ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده تر و خشمناکترین اوقات خواهد بود و روایت شده که حضرت امام زین العابدین علیه السلام شنید در روز عرفه صداى سائلى را که از مردم سؤ ال مى نمود فرمود به او واى بر تو آیا از غیر خدا سؤ ال مى کنى در این روز و حال آنکه امید مى رود در این روز براى بچّه هاى در شکم آنکه فضل خدا شامل آنها شود و سعید شوند و از براى این روز اعمال چند است اول غسل دوّم زیارت امام حسین علیه السلام که مقابل هزار حجّ و هزار عمره و هزار جهاد بلکه بالاتر است و احادیث در کثرت فضیلت زیارت آن حضرت در این روز متواتر است و اگر کسى توفیق یابد که در این روز در تحت قُبّه مقدّسه آن حضرت باشد ثوابش کمتر از کسى که در عرفات باشد نیست بلکه زیاده و مقدّم است و کیفیّت زیارت آن حضرت بعد از این در باب زیارات بیاید انشاءالله تعالى سوّم بعد از نماز عصر پیش از آنکه مشغول بخواندن دعاهاى عرفه شود دو رکعت نماز بجا آورد در زیر آسمان و اعتراف و اقرار کند نزد حق تعالى به گناهان خود تا فایز شود به ثواب عرفات و گناهانش آمرزیده گردد پس مشغول شود به اعمال و ادعیه عرفه که از حُجَج طاهِرِهِ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیْهِم روایت شده و آنها زیاده از آن است که در این مختصر ذکر شود لکن ما به مقدارى که این کتاب گنجایش آن را داشته باشد نقل مى کنیم شیخ کفعمى در مصباح فرموده مستحب است روزه روز عرفه براى کسى که ضعف پیدا نکند از دعا خواندن و مستحب است غسل پیش از زوال و زیارت امام حسین علیه السلام در روز و شب عرفه و چون وقت زوال شد زیر آسمان رَوَد و نماز ظهر و عصر را با رکوع و سجود نیکو به عمل آورد و چون فارغ شود دو رکعت نماز کند در رکعت اوّل بعد از حمد توحید و در دویم بعد از حمد قُل یا اَیُّهَا الْکافِروُنَ بخواند بعد از آن چهار رکعت نماز گذارد در هر رکعت بعد از حمد توحید پنجاه مرتبه بخواند فقیر گوید که این نماز همان نماز حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام است که در اعمال روز جمعه گذشت .